20 декември 2013 г.

Те могат „Красиво за жената”


Представяме ви фотографите!



Както разбрахте, към нашия екип се присъединиха няколко прекрасни фотографи, с които предстои да опитаме да разкажем „обикновената”, анонимна красота. Няма да снимаме модели, нито дори млади момичета. Ще снимаме и разговаряме с жени, които са красиви с житейския си стаж и познанието за най-значимите неща. 


Яна Лозева, IV курс


Проекти до този момент: Книгата „Дълго лято» и няколко непубликувани, в развитие.

Защо избра фотография? Беше най-естественият избор за мен.

Какво обичаш да снимаш? Портрети и всичко в сферата на личния документ.


С какъв символ би изобразила красотата? Обичам ръце, но те са символ и на много други неща. Светлината избразява красотата. И буквално, и преносно.


Защо участваш в проекта? Интересно е чисто фотографски, освен това като жена ме кара да мисля за собственото си остаряване/порастване. Много харесвам горди и готини възрастни жени.



Радина Ганчева, III курс


Проекти: Ink Soul и като негово продължение е на път да се случи книгата „Под кожата”.

Защо избра фотография? Взаимно се избрахме. Най-хубавото търсене и намиране на себе си се случи именно чрез нея.

Какво обичаш да снимаш? Хора. Обичам създаването на ментален контакт с тях. Обменът на енергия по време на снимки, да се усетиш с човека, когото снимаш.

С какъв символ би изобразил красотата? Ключица.

Защо участваш в проекта „Красиво за жената”? До сега винаги съм снимала хора на и около моята възраст, ще е интересно да усетя и да пресъздам излъчването на жена с много повече история и опит. 

Петър Недялков, II курс

Проекти до този момент: Обмислям няколко бъдещи проекта: "Цветен контраст" и фотокнига по мемоарите на дядо ми.

Защо избра фотография? Винаги съм искал да се занимавам с рисуване, но тъй като не можех да пресъздам образите в главата си с молив или четка, реших да пробвам със светлина.

Какво обичаш да снимаш? Портрети предимно.

С какъв символ би изобразил красотата? Човешката емоция.

Защо участваш в проекта? За да се запозная с нови и интересни хора. 




Андрей Киров, IV курс

Проекти до този момент: Средно количество, както лични и сантиментални, така и реклами за телевизия. От черно-бели серии до експлозия от цветове, което всъщност чувствам за моя територия.

Защо избра фотография? Тя ме избра, а аз се понесох по течението. В действителност на шега казах, че ще кандидатствам в НАТФИЗ, преди това учех маркетинг и комуникации. И все пак изображенията и цветовете винаги са ме привличали.

Какво обичаш да снимаш? Най-вече хора, но ако не го чувствам в себе си, не започвам нищо. В последно време снимам повече проекти, цели концептуални серии, от колкото отделни фотографии.

С какъв символ би изобразил красотата? За мен красотата е изкривено понятие, тя е пластмасова някъде в епохата на поп арта, тя е експлозия от цветове и абсурди, които провокират любопитството. Но красотата е и вътрешният баланс, виждаме красотата чрез нас самите, чувстваме я.

Защо участваш в проекта „Красиво за жената”? Почти не съм снимал хора над 30, а над 50 въобще. Интересно ми е какви истории ще чуя и какво се е променило с годините. 


Радостин Найденов, ІІ курс

Проекти до този момент: До момента нямам завършени. Работя по няколко едновременно.

Защо избра фотография? Всеки избира начин за изразяване. Това е моят. 

Какво обичаш да снимаш? Животът, който е у хората и не-хората. Жилката живот. 



С какъв символ би изобразил красотата? Заоблен, може би кръг... няколко кръга, не знам. Красотата по принцип е невидима.

Защо участваш в проекта „Красиво за жената”? Харесва ми задачата, пред която съм поставен в този проект. 





Михаил Георгиев, ІV курс

Проекти до този момент: Най-големият ми осъществен проект е „Любовь и съгласие”. Той е фотожурналистически и се занимава с живота на последователите на Учителя Петър Дънов.


Защо избра фотография? Избрах фотографията, защото ми позволява да се изразявам без много думи.

Какво обичаш да снимаш? Снимам всичко, което ми направи впечатление и преценя, че бих могъл да го покажа по приятен за окото начин. Снимам и много безсмислени за другите хора неща, които избягвам да показвам.

С какъв символ би изобразил красотата? Кръг с точка в средата.

Защо участваш в проекта „Красиво за жената”? Участвам в този проект, защото много ми допадат идеята и хората, с които ще я осъществим.

Филип Панчев, ІІ курс


Проекти до този момент: Участвал съм в проекти, свързани с изкуството по различен начин, ползващи средства като колаж, фотография, музика и графичен дизайн. Последният чисто фотографски проект, в който участвах, е на един американец, който си е поставил за цел да събере снимки на фотографи от цял свят и да направи документален филм за връзката на хората по света с мястото, на което живеят.

Защо избра фотография? Фотографията е медиум, който все още търпи стремглаво развитие. С навлизането на цифровата фотография и безкрайното количество генерирани изображения границата между изкуство и ежедневие става все по-неясна. Всеки има възможност да създаде достатъчно добро изображение. На артиста остава единствено селекцията, която може би е нещото, което ме вълнува истински във фотографията - възможността да избереш точния отрязък от (не)обективната реалност.

Какво обичаш да снимаш? Напоследък все повече се интересувам от фотографирането на случайни и намерени обекти и подреждането им в смислово обвързани композиции.

С какъв символ би изобразил красотата? Не бих изразил красотата еднозначно, тя е навсякъде и често е в нещата, които бихме определили като грозни.

Защо участваш в проекта „Красиво за жената”? За мен това е възможност да работя в нов колектив и да натрупам полезен опит.


Няма коментари:

Публикуване на коментар